Thursday, May 14, 2009

Aku, Ezwan, Zaid dan Azura

Last week jumpa Ezwan. Akhirnya ketemu juga, setelah 2 minggu berjanji dan aku bagi macam2 alasan. Exam. Sibuk. Hujan lebat. Revision. Penat. Assignment. Gempa bumi. Presentation. Tak sempat. Esoklah. Aku kira blood pressure Ezwan naik mendadak gara -gara alasan yang aku beri. Haha, kesian Ezwan ada kakak macam aku. Apa nak buat. Aku tengah mood exam. Takmau diganggu.

Bawak Ezwan pegi PAS. Mau beli T- shirt 2-3 helai, jam tangan, beg skola baru, selipar baru (selipar beli kat Uptown dulu dah kena rembat) tapi duit ada RM150 saja. Aku tak menyumbang. Kering sungguh. Malah pau duit Ezwan untuk isi minyak.

Kami tawaf PAS hampir satu jam. Kami geledah semua kedai, walaupun kami tau baju2 yang dijual sama saja. Cuma bezanya konsep kedai, samada music sentimental atau music yang buat halwa telinga jadi bingit. Samaada salesgirlnya beruniform atau bergaya bebas ikut suka. Cat putih atau hijau atau rainbow. Pilih saja yang mana berkenan.

Shopping mengalahkan perempuan. Belek punyalah lama. Nasib baik ada abg kurang hensem ingin berbual mesra dengan aku. Tugas aku bagi komen (citarasa kami sangat bercanggah) dan tolong pegang beg2 plastik time Ezwan tengah fitting. Bertuahlah kau ada kakak sporting gile macam aku.

Last2 dia beli T-shirt 3 helai, beg skola dan selipar. Itu saja yang dapat cover. Jam tangan nanti aku beli tapi taktau bila. Sekadar ingin memujuk Ezwan.

Kami singgah Sek 7. Ezwan kepingin cendol Pak Akob. Dari jauh kami nampak kotak hijau- van Pak Akob. Tapi nasib tak baik. Cendol abis. Aku hampa. Ceh. Belasah je la apa yang ada. Haus gile. Tak banyak kata, beli air kelapa.

Dalam perjalanan pulang, Ezwan kata Papa mungkin balik Pahang hujung minggu ni. Berita baik bagi aku, Ezwan dan Zaid. Freedom. Midnight movie. Fast food. Bubble party di rumah. Drift. Tak tido la jiran sebelah. Mau invite Azura sebagai pelengkap. Baru fair- 2 lelaki 2 gadis.

Tak sabar tunggu hari Sabtu. Moga2 Papa dan Mama tiada halangan untuk ke Pahang. Aku rindu adik -adik kat umah. Dah lama tak bergusti lengan. Trademark kami. (Ok, aku tipu)

Aku menghitung hari.

No comments:

Post a Comment